El Bicing creix en abonaments i es consolida com un dels modes de transport més sostenible i segur
La recuperació del servei durant la nova normalitat ha estat ràpida i estable, i ja s’han assolit xifres d’usos al nivell de principis d’any
El Bicing ha experimentat un creixement d’abonats durant els mesos de maig, juny i juliol i la xifra d’usos ha assolit els nivells de principis d’any. El servei es confirma com un dels modes de transport més segurs, sostenibles i saludables que actua com a complement a la descongestió de la resta de transport públic.
La gran majoria de les noves altes provenen dels barris on tradicionalment ja hi havia servei, com Eixample, Ciutat Vella o Sant Martí, però ja es nota l’increment d’abonaments als barris nous on fins ara no hi havia estacions, registrant un 12% d’altes a Horta-Guinardó, Nou Barris i Sant Andreu.
La tendència a l’increment d’ús de la bicicleta elèctrica és clara a nivell general, com ho demostren el número de viatges que té cada bicicleta al dia. Per exemple, en dies feiners, les bicis elèctriques registren una mitjana de 7,6 usos/dia, mentre que una de mecànica en registra 6,55. Cal tenir en compte però, que el número total de bicicletes elèctriques és inferior, actualment la xarxa té 1500 elèctriques i 5000 mecàniques.
Estació 436, Passeig Zona Franca ,54
Més estacions, millor cobertura territorial
Durant aquest any s’ha continuat amb la fase d’ampliació del servei, després de la renovació total del sistema durant l’any 2019, que ha suposat per a la ciutadania de Barcelona disposar d’un sistema de bicicleta compartida més modern, versàtil i funcional. Així, de les 97 estacions que formaven part del pla d’ampliació territorial ja han entrat en funcionament 79, prioritzant aquelles més útils per millorar la xarxa i la connectivitat. De manera progressiva es col·locaran les 18 restants a les seves noves ubicacions, i està previst que el procés finalitzi l’últim trimestre de 2020 amb un total de 519 estacions.
Plànol de la xarxa d’estacions a juliol de 2020. En verd les estacions que resten per instal·lar
L’increment d’estacions està pensat per reduir les diferències de cobertura territorial, afavorint al màxim la intermodalitat i donar servei a zones d’alta demanda. Una vegada s’hagin incorporat a la xarxa la totalitat de les noves estacions, s’aconseguirà incrementar el servei a tots els districtes de Barcelona, amb Horta–Guinardó (21 estacions) i Nou Barris (16) com a districtes amb més augment.
D’aquesta manera, el Bicing arribarà a barris on fins ara no tenia presència, com són la Marina del Prat Vermell, Trinitat Nova, Canyelles i la Vall d’Hebron, Vallcarca i els Penitents, la Clota, el Carmel, el Verdum, les Roquetes i Ciutat Meridiana.
L’app de Bicing s’integra a l’smou
L’aplicació mòbil del Bicing s’ha integrat recentment a l’smou, l’app de mobilitat de Barcelona que uneix en un mateix espai diferents serveis de mobilitat i que permet operar des del mòbil de manera segura, còmode i senzilla. Els usuaris i usuàries milloren totes les funcionalitat que tenien fins ara, a la vegada que milloren les prestacions.
Entre les millores de l’app destaquen la possibilitat de donar-se d’alta mitjançant l’app smou, visualitzar de manera més àgil la disponibilitat i el tipus de bicicletes de l’estació, agafar la bicicleta i consultar l’estat del trajecte, consultar també l’històric de desplaçaments realitzats, comprovar l’ancoratge de la bicicleta de forma automàtica, o disposar d’informació més detallada del l’estat de la subscripció, entre d’altres.
Compartir